• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Bilder / Videoklipp Depression Ensamhet Forumslekar Ge och få Hitta vänner Jobbiga känslor Personliga texter Positivt Presentationer Psykisk ohälsa
PTSD
9 svar

unbreakable8
2018-08-18
Jag tog en överdos igår..
2 svar

Roundcircle
2017-08-16
Antabus
8 svar

Elisiajohansson
2016-09-29
Orkar inte mer ...
2 svar

Anonymos
2016-06-05
(TW) Självskadebeteende
1 svar

Anonym
2016-04-28
Ska träffa läkare imorgon
6 svar

SannaNolte
2016-02-16
Hur bemöter jag
1 svar

enbär
2016-02-11
Värt att leva?
4 svar

abk1991
2016-01-29
Orkar inte leva :(
8 svar

Anonym
2015-11-20
Okunskap i vårat samhälle
1 svar

gurkan88
2015-09-13
Jag tror jag vill ta livet av mig.
16 svar

Anonym
2015-07-20
Välmåendet
2 svar

Ptorparn
2015-06-24
När ångesten kryper i hela kroppen
10 svar

Anonym
2015-06-05
Tips på förening som vill rebygga psykisk oälsa
0 svar

trollsländan
2015-05-05
Recept Social fobi Tips & Råd Tävlingar Undersökningar & frågor Våra roliga och pinsamma historier Ångest - Off topic / Övrigt - Om iFokus / Andra sajter

Pluggtips för studenter

Har du som många andra svårt att hitta motivationen för att plugga läs då vidare i artikeln. Läs mer »

Att leva med - ÅNGEST/PANIKÅNGEST

Psykisk ohälsa blir allt mer vanlig. Visste du att ungefär en femtedel av alla människor i västvärlden någon gång kommer att drabbas av depression? Eller kanske att det finns ca 200 000 människor i Sverige som just nu lider av panikångest? Hur fruktansvärt det än kan vara så är det ofta en lättnad att veta att man är långt ifrån ensam. Läs mer »

Att leva med Social fobi

Social fobi är en mycket vanlig ångestform och visar sig tidigt i livet. Problemet beror på att man föds med en viss sårbarhet. Ofta lider någon av föräldrarna eller en släkting av social fobi. Kan även uppkomma genom ”observationsinlärning” (lär sig av observationer av andras beteenden). Lägger ett barn märkte till att någon av föräldrarna undviker sociala situationer, kan det leda till att barnet får samma problem. Läs mer »

Artiklar på Socialt stöd

Här samlas alla artiklar som skrivits här på Socialt stöd iFokus. Klicka på den artikel du vill läsa. Läs mer »

Du väljer hur du vill bli bemött

Någonting som är väldigt viktigt för mig är hur man bemöter och blir bemött av andra människor. Jag är utåt sätt alltid glad och ler åt och hälsar på alla jag möter, så länge de tittar tillbaka såklart. Jag vet i alla fall att ett genuint leende från en annan människa betyder väldigt mycket för mig och det kan förändra hela min tillvaro. Läs mer »

Pay it forward / skicka vidare

Någonting som gör mig väldigt glad är att hjälpa andra människor. Det finns få saker som gör mig så glad som folks glädje och tacksamhet. Därför tänkte jag nu starta igång en liten utmaning som jag hoppas att ni alla vill vara med på! Läs mer »

6 sätt att skaffa vänner

Efter en lång tids depression har jag stött bort mer eller mindre alla människor som fanns omkring mig. Att stöta bort folk när man mår psykiskt dåligt är vanligt även om man kanske egentligen inte alls vill vara själv. Jag talar nog inte bara för mig själv när jag säger hur otroligt ledsen jag är över det faktum att jag nästan inte har några vänner alls men när någon faktiskt vill träffa mig orkar jag inte och kommer på ursäkter till varför jag inte kan. Läs mer »

Alkoholism, att vara medberoende

Att dela sitt liv med någon som har alkoholproblem är inte något enkelt. Idag är det tyvärr väldigt vanligt med människor som har problem med just alkohol. Om någon i familjen är alkoholberoende så blir hela familjen påverkad. Läs mer »

Änglarna runt hörnet

Det finns så otroligt mycket underbara där människor. Människor som vill hjälpa och ge till folk de inte ens känner. Främlingar. Jag har haft turen att få en hjälp av fem helt främmande människor som jag helt ärligt inte vet hur jag någonsin skall kunna tacka. Läs mer »

Kommande för: Maj 2015

Då jag inte riktigt vet om alla medlemmar här på Socialt stöd skulle uppskatta månadsbrev så tänkte jag att jag skriver en artikel för kommande månad för att hålla er lite uppdaterade om vad som komma skall. Kanske kan vara kul att veta vad man ska tagga inför? ;) Läs mer »

Grundidéen bakom Socialt stöd iFokus

Det finns många fantastiska sajter här på iFokus som jag personligen är medlem i men ändå så har jag eftersökt någonting som jag inte lyckats hitta. Jag har sökt efter en sajt där man blandar psykisk ohälsa, ensamhet, roligheter och sökandet efter vänner men inte funnit något så då tog jag saken i egna händer och mailade iFokus om att jag ville starta denna sajt. Läs mer »

5 vägar till ett bättre välmående

För att må bra så måste du helt enkelt omge dig med saker som får dig att må bra. Det låter inte speciellt konstigt, eller vad säger ni? Jag tror att en liten förändring i vardagen kan göra otroligt mycket för måendet så här kommer några tips på hur du kan få en något bättre och gladare vardag! Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• Rysk idrott stängs av fyra år för dopning
  • Julplanering
  • Vetenskaplig förklaring?
  • Hur firar ni jul?
  • Intuitionsövning 9 december
  • Extra intuitionsövning 9 december
  • Intuitionsövning 9 december
  • Studera 100% + arbeta 50%?
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen